måndag 12 maj 2008

Ny lägenhet

Som de flesta av er redan vet så ska jag flytta i sommar.
Jag och Hilde har bestämt oss för att flytta isär och jag skrev upp mig på en tvåa i huset mittemot. En vecka senare var allt klart och jag har skrivit på kontraktet.

En tvåa på 48 kvm. Kaklat badrum, stor klädkammare, fräscht kök osv. Kommer bli toppen!

Speciellt roligt är det ju alltid att inreda ett nytt hem.
Några av sakerna vi har i lägenheten nu kommer ju följa med Hilde till hennes nya etta som hon ska flytta till, så jag måste köpa en del nytt. Men det är mest småsaker som en matta, micro och nån hylla/byrå osv.

I början kommer det bli ganska tomt tror jag men jag fyller år i samband med flytten så jag kommer enbart önska mig saker till lägenheten. Tänkte tvinga ner mor och gå på Ikea en helg ;)

Laddade ner ett 3D-program där man kunde rita upp sin lägenhet och sen inreda den med möbler osv. De möbler som fanns att välja var väl inte riktigt likadana som mina men jag har tagit de som stämmer in mest.
Man kan ladda ner fler möbler på programmets hemsida om man vill men det verkade mest jobbigt att leta igenom allt. Det fanns tom så man kunde lägga in schampoflaskor i duschen och bestick i lådorna. Kanske sätter mig och gör allt klart om jag har tråkigt någon dag.

Såhär långt har jag iaf kommit nu. Så ser ni ju lite hur planlösningen är oxå.







Det är ju inte klart på långa vägar men iaf en liten hint om hur lägenheten ser ut.

Programmet jag använt heter Sweet home 3D och går att ladda ner här helt gratis.
Det finns bättre program men de kostar oftast en slant. Detta duger för mig som bara gör det på skoj. Får se som sagt om jag orkar sätta mig nån dag och göra det mer ordentligt.

I övrigt så har helgen varit toppenbra om man bara bortser från magontet jag har haft. Det är väl något jag mer eller mindre får vänja mig med från och med nu men det är jobbigt för det.
Vädret har ju varit helt otroligt så vi har legat ute i remnes pool och badat och solat hela fredagen och söndagen.
I lördags så var vi på remnes lillebrors konfirmation i Vidingsjö kyrka. Efter det åkte vi till en hyrd lokal i Johannelund där vi åt smörgåstårta och massa tårtor och bullar.
När det var slut åkte vi förbi trädgårdsföreningen en liten stund innan vi åkte hem. Hade gått upp 8 på morgonen så var rätt trötta. Kvällen gick åt till att titta på "National Treasure - Book of secrets" och ha ont i magen.

Idag skulle jag haft en föreläsning vid 13. Men den kom jag aldrig iväg på. Jävla slappo är jag. Men men, jag ska ta tag i det där sen... lr nåt..

Nu ska jag fortsätta inreda min nya lägenhet i tankarna och har du tips på vart man kan köpa snygga (och billiga) sideboards i ekfaner så hojta gärna till.
Om du dessutom råkar ha en TV ståendes och vill bli av med den för en studentvänlig peng så blir jag ännu gladare. Min TV gick mystiskt sönder medan vi var i Egypten.

2 kommentarer:

Busmamman sa...

Men va roligt, Elliz! Grattis till nya lyan, eller vad man nu säger...

Jag har tyvärr ingen TV över... om du inte flörtar med Benji, för han har en... :)

Jag kan fundera lite om det finns annat som du eventuellt kan tänkas behöva.
Låter bra att locka ner morsan och gå på Ikea! :D

Kram från moster Nadja

Anonym sa...

Jag har en hylla som du vill ha... ;)