lördag 22 december 2007

Mardrömsresa, shopping och tjejmys

Ja igår åkte jag då från LInköping till Stockholm.
Tåget skulle gå klockan 14.00, men när jag kommer till station så ser jag att tåget, pga en olycka, är försenat 58 min.
Härligt att vänta på station med en mindre nöjd katt i bur. När klockan var avgång ser jag på tavlan att tåget är försenat ytterliggare 40 minuter. SUCK!
Jag satte mig i väntrummet och ringde min mor och spydde galla över SJ.
Då hör en annan tjej vad jag säger och säger till mig att jag kan hoppa på det tåg som stod inne som egentligen skulle till gävle men skulle ta ett stopp i sthlm. Så jag slänger på luren i örat på mamma och springer till det tåget (bara att gå var jobbigt med min megaväska + ryggsäck + katt i bur).
Hinner precis gå på innan dörrarna stängs och slår mig ner på en vanlig plats ej avsedd för pälsdjur. Får sedan höra att djurkupén är upptagen och jag får sitta kvar på min plats med en mindre nöjd resenär bredvid.
2 timmar senare är jag i sthlm och min mamma hämtar mig på station. 50 min senare slår jag mig ner hemma i mammas soffa och är sååå trött.
Äter lyxmiddag bestående av kött, potatis och bearnaissås + sallad.
Ett glas vin på det och jag slocknade ganska snabbt.

Idag gick jag upp klockan 9.00 och åkte till Gustavsberg för att äta (dricka?) frukost med Emlaz och Tina. Varm choklad med vispgrädde!
Sedan begav vi oss till Farsta centrum för att shoppa, shoppa och åter shoppa. När vi rensat Farsta på julklappar så åkte vi till Sickla och gjorde samma sak där. efter det stannade vi till i Nacka Forum och tittade in för att i panik handla de sista julklapparna innan de stängde.
Jag är härmed klar med alla mina och har väl egentligen köpt fler än jag borde. Men det är ju så kul!

Just nu sitter jag i Emelies nya lägenhet som är sååå fin och ska snart äta ost, kex, oliver och dricka vitt bubbelvin. Mums!

Nästa blogginlägg kommer förmodligen innehålla massa bilder. Om jag nu får igång drivisar på den nya datorn jag fick igår.
jag är för övrigt mycket nöjd med datorn, förutom att jag inte kan förstå mig på det här med Vista. vad är poängen med detta skräpOS?
Bort ska det illa kvickt och i med lite Gentoo. Det får remne fixa när vi är på hemmaplan igen ;)

Nu ska jag, Emelie och Tina (aka Tripp, Trapp, Trull) slå in alla våra paket vi har inhandlat och dricka mera viiin :D

Hoppas alla har det super! det har jag!

Kjaaaam

Inga kommentarer: